ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ: Τι«κρύβει» το πρόσωπο

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΑΝΤΩΝΑΚΗ

Η κινεζική μέθοδος Μιέν Σιάνγκ, που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Κίτρινου Αυτοκράτορα, βασίζεται στον προσδιορισμό του χαρακτήρα ενός ατόμου

eyesΣτην ελληνική αρχαιότητα, ο σπουδαίος φιλόσοφος Αριστοτέλης με το έργο του «Φυσιογνωμικά» μπορούσε να περιγράψει με απίστευτη ακρίβεια τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα ενός ανθρώπου, ερμηνεύοντας τα χαρακτηριστικά του προσώπου του.

Το Μιέν Σιάνγκ (Mien Shiang) είναι μια μέθοδος κινεζικής μαντείας που βασίζεται στην παρατήρηση των χαρακτηριστικών του προσώπου και είναι καταγεγραμμένη σε αρχαίες πραγματείες. Η ιδιόμορφη αυτή μέθοδος βρήκε πολλούς υποστηρικτές, οι οποίοι τη μελέτησαν και την εφήρμοσαν μέχρι σήμερα.

Εκτός από το να αποκαλύπτουν το μέλλον ενός ατόμου, οι υποστηρικτές της μεθόδου Μιέν Σιάνγκ (σημαίνει «το πρόσωπο») πιστεύουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τον προσδιορισμό του χαρακτήρα ενός ατόμου. Εξαιτίας αυτού έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως κατά το παρελθόν από γονείς που αναζητούσαν νύφες για τους γιους τους, αλλά και στην επιλογή των κατάλληλων υποψηφίων για τις αυτοκρατορικές θέσεις. Επιπλέον, η μέθοδος εφαρμόστηκε στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική ως διαγνωστικό εργαλείο. Η Μιέν Σιάνγκ χρησιμοποιείται ακόμα από τους Κινέζους και έχει γίνει δημοφιλής στη Δύση τις τελευταίες δεκαετίες.

Στον 6ο αιώνα π.Χ.

Αυτή η πρακτική, η οποία έχει επίσης περιγραφεί ως «ανάγνωση του κινεζικού προσώπου», λέγεται από μερικούς ότι έχει γεννηθεί κατά τη διάρκεια της βασιλείας του θρυλικού Huang Di (Κίτρινος Αυτοκράτορας). Αλλοι ισχυρίζονται ότι ασκήθηκε για πρώτη φορά κατά τον 6ο αιώνα π.Χ. από μάγους οι οποίοι δεν ήταν απολύτως συνδεδεμένοι με κάποια συγκεκριμένη θρησκεία. Ωστόσο, ορισμένοι έχουν αποδεχθεί ότι προέρχεται από τους αγροτικούς ταοϊστικούς σαμάνους, που θεωρούνται οι αρχικοί εκφραστές-θεμελιωτές της Μιέν Σιάνγκ. Προς το τέλος του 3ου αιώνα π.Χ., η Μιέν Σιάνγκ ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του κινεζικού τρόπου ζωής, όπως φαίνεται σε ορισμένες κλασικές πραγματείες της εποχής («Χρυσό Ψαλίδι», «Χρονικά του Μπαμπού»).

Τα διαφορετικά τμήματα του προσώπου μπορούν να αναλυθούν ξεχωριστά χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη μέθοδο. Για παράδειγμα, ένα πρόσωπο μπορεί να χωριστεί σε τρία τμήματα. Το πρώτο από αυτά καλύπτει την περιοχή από το μέτωπο έως τα φρύδια. Αυτό συχνά αναφέρεται ως «Παράδεισος» και πιστεύεται ότι δείχνει την παιδική και νεανική ηλικία ενός ατόμου. Το επόμενο τμήμα, το οποίο είναι από τα φρύδια μέχρι τη βάση της μύτης, ονομάζεται «Ανθρωπος». Αυτό το μέρος του προσώπου σχετίζεται με την ενηλικίωση ενός ατόμου. Τέλος, η περιοχή μεταξύ της βάσης της μύτης και του κάτω μέρους του προσώπου ονομάζεται «Γη» και σχετίζεται με το γήρας. Το πρόσωπο μπορεί να χωριστεί επίσης σε 13 «υποτομείς» για μια πιο λεπτομερή αξιολόγηση της ζωής ενός ατόμου.

Μια άλλη μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιείται είναι η ανάγνωση των επιμέρους χαρακτηριστικών του προσώπου. Για παράδειγμα, πιστεύεται ότι, για τους απλούς ανθρώπους, το σημείο μεταξύ των δύο οφθαλμών πρέπει να είναι ίσο με το πλάτος του ενός ματιού. Τα άτομα, των οποίων τα μάτια έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους, λέγεται ότι έχουν μεγαλύτερη τάση να χαλαρώνουν, ενώ εκείνα με μικρότερη απόσταση πιστεύεται ότι έχουν μεγαλύτερη κλίση στο να επικεντρώνονται σε αυτό που κάνουν.

Τα χείλη

Ενα άλλο παράδειγμα είναι το πάχος των χειλιών. Οι άνθρωποι με λεπτά χείλη λέγεται ότι είναι πιο επιρρεπείς στο να είναι διαλεκτικοί, ενώ εκείνοι με στρογγυλεμένα χείλη λέγεται ότι είναι πιο πιθανό να έχουν το χάρισμα να γοητεύουν τους άλλους με τα λόγια τους.

Η μέθοδος λαμβάνει επίσης υπόψη το σχήμα ενός προσώπου. Σύμφωνα με αυτή την πρακτική, υπάρχουν πέντε είδη μορφών προσώπου, καθένα από τα οποία αντιπροσωπεύει ένα από τα πέντε στοιχεία, δηλαδή τη φωτιά, το νερό, τη γη, το ξύλο και το μέταλλο. Επιπλέον, κάθε τύπος προσώπου περιέχει και τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το αντίστοιχο στοιχείο. Ετσι, για παράδειγμα, ένα στρογγυλό πρόσωπο θεωρείται ότι είναι στοιχείο του νερού και οι άνθρωποι με τέτοια όψη λέγεται ότι είναι γενικά προσαρμόσιμοι και ευέλικτοι. Αλλα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το συγκεκριμένο σχήμα προσώπου είναι η γενναιοδωρία, η αισιοδοξία και η χαρά.