FINTECH

Η Fintech δανείζει σε τμήματα υψηλού κινδύνου ακόμη και ως τράπεζες, οι δανειστές καταβάλλουν μη εξασφαλισμένα δάνεια

Μια μελέτη της Equifax and Small Industries Development Bank of India (Sidbi) έβαλε το ποσοστό των επισφαλών δανείων στο προσωπικό τμήμα στο 6,15% για τα fintechs, τον Δεκέμβριο του 2019, πολύ πάνω από το 0,71% για τον κλάδο.

Οπλισμένοι με κεφάλαια, ένας όμιλος fintechs κινείται για να χρηματοδοτήσει τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες σε μια εποχή που οι τράπεζες και άλλοι δανειστές καταπιέζουν τα ακάλυπτά δάνεια. Οι κίνδυνοι είναι υψηλοί δεδομένου ότι, ακόμη και πριν από την πανδημία, το μερίδιο των δανείων στην κατηγορία των 90 ημερών με καθυστέρηση (dpd) αυξήθηκε.

Μια μελέτη της Equifax and Small Industries Development Bank of India (Sidbi) έβαλε το ποσοστό των επισφαλών δανείων στο προσωπικό τμήμα στο 6,15% για τα fintechs, τον Δεκέμβριο του 2019, πολύ πάνω από το 0,71% για τον κλάδο.

Ωστόσο, δανειστές όπως ο Abhishek Agarwal, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, CreditVidya, πιστεύουν ότι υπάρχει μια ευκαιρία. «Υπάρχει ένα τμήμα του πληθυσμού που δεν είναι τόσο κακό, αλλά μόλις χτυπήθηκε πολύ άσχημα από την πανδημία», δήλωσε ο Agarwal.

Ο δανειστής, ο οποίος λειτουργεί στον εναλλακτικό χώρο αναδοχής δεδομένων, ξεκίνησε τώρα ένα κατακόρυφο δανεισμό που ονομάζεται Prefr, το οποίο προσφέρει πληρωμές αργότερα, προκαταβολές μετρητών και προθεσμιακά δάνεια στους αυτοαπασχολούμενους.

Διαπίστωσε ότι οι μη ασφαλισμένες εκταμιεύσεις δανείων των παραδοσιακών NBFC είχαν μειωθεί κατά 70% μετά το ξέσπασμα του Covid-19 και επίσης ότι οι ιδιωτικές τράπεζες δανείζουν κυρίως στους πελάτες τους. Επίσης, αύξησαν τις περικοπές εισοδήματος ώστε οι δανειολήπτες να έχουν πρόσβαση στα δάνεια. Ένας άλλος παίκτης σε αυτό το τμήμα είναι το ePayLater, το οποίο έχει συνεργαστεί με την Metro Cash & Carry, την καλύτερη τιμή και την αγορά Reliance της Walmart για να δανείσει στους πελάτες τους.

Προκειμένου να βελτιωθούν οι πιθανότητες ανάκτησης των δανείων τους, οι δανειστές της fintech ζητούν συγκεκριμένα την τελική χρήση χρημάτων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό θα μπορούσε να λάβει τη μορφή χρηματοδότησης μικρής κλίμακας αλυσίδας εφοδιασμού, όπου τα κεφάλαια καταβάλλονται σε διανομέα στην αλυσίδα εφοδιασμού λιανικής και η αποπληρωμή πραγματοποιείται από τον έμπορο. Σε άλλους, οι έμποροι δανείζουν χρήματα για να διατηρήσουν τη λειτουργία τους έως ότου οι πωλήσεις στο διαδίκτυο καταλήξουν σε πληρωμές. Άλλοι χρηματοδοτούν ελεύθερους επαγγελματίες ελεύθερους επαγγελματίες και εργαζόμενους στην οικονομία. Οι καθυστερήσεις παραμένουν αυξημένες σε αυτό το τμήμα. Πολλοί από τους loanees δεν ήταν ανιχνεύσιμοι μετά το κλείδωμα παρά το γεγονός ότι το Aadhaar eKYC είχε γίνει. Σε αντίθεση με τις τράπεζες και τα μεγάλα NBFC, οι ψηφιακοί δανειστές μόνο δεν διαθέτουν πρακτορεία για να κάνουν ανακτήσεις για αυτούς και, επομένως, είναι πολύ χειρότεροι στις συλλογές.

Στελέχη της βιομηχανίας, όπως ο Tarun Kumar Kalra, επικεφαλής πωλήσεων παγκοσμίως, η CredoLab είπε ότι οι fintechs ξεφυτρώνουν, με τους ελεύθερους επαγγελματίες ως το κύριο τμήμα των πελατών, επειδή γνωρίζουν ότι αυτοί οι άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια και οι υπάρχοντες δανειστές τους τα απορρίπτουν. «Χρησιμοποιούν κάθε είδους εναλλακτικά δεδομένα και συμπεριφορά για να αξιολογήσουν αυτό το τμήμα, γιατί εκεί θα συμβεί η μεγαλύτερη κατανάλωση, αλλά όπου και ο μεγαλύτερος κίνδυνος έγκειται», δήλωσε η Kalra.

Ο πλήρης αντίκτυπος της πανδημίας στην οικονομία όσον αφορά τα επίπεδα απασχόλησης και την κερδοφορία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) θα παίξει για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτοί οι κίνδυνοι είναι πιθανό να εκδηλωθούν στη συνέχεια, είπε η Kalra.

Η μόνη εξήγηση πίσω από τον αυξημένο δανεισμό σε πιο επικίνδυνους τομείς εν μέσω μιας οικονομικής κρίσης είναι το επιχειρηματικό χρήμα που επενδύεται σε fintechs. Αυτά τα χρήματα τους επιτρέπουν να δανείζουν και, στη διαδικασία, να αποκτούν το ψηφιακό αποτύπωμα εκατομμυρίων ανθρώπων. «Έτσι, αν ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία, το fintech μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει 100.000 ανεξάρτητους πελάτες, η αποτίμησή του θα είναι μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τον αριθμό των πελατών που έχουν πραγματικά επιστρέψει», δήλωσε η Kalra.

Πηγή : www.financialexpress.com